Tytuł projektu: Inwestycyjna Unia Gmin
Całkowita wartość projektu (PLN): 853 407,84
Wartość dofinansowania (PLN): 704 231,66
Okres realizacji: 2010 – 2011
Opis projektu: Pozyskiwanie inwestorów, a zarazem wiążące się z tym stwarzanie dogodnych i przyszłościowych warunków rozwojowych, jest jednym z najistotniejszych zadań dla wszystkich ośrodków samorządowych. Z potrzeby realizacji tego typu zadań wyrasta projekt Inwestycyjna Unia Gmin, który połączył w partnerskiej współpracy pięć jednostek leżących na terenie powiatu wodzisławskiego.
Współpracujące ze sobą w ramach projektu miasta Wodzisław Śląski, Pszów i Rydułtowy oraz gminy Godów i Gorzyce charakteryzują się co najmniej kilkoma wspólnymi atutami. Najważniejszym z nich jest atrakcyjność lokalizacyjna związana z korzystnym położeniem komunikacyjnym oraz bezpośrednim usytuowaniem pomiędzy granicą z Czechami i ośrodkami aglomeracyjnymi na Śląsku. Potencjał rozwojowy jednostek uczestniczących w projekcie jest duży. Wiadomo jednak, iż nie jest on obecnie wykorzystywany w wystarczającym stopniu. Poziom inwestycji zewnętrznych na terenie gmin partnerskich jest niski, co przekłada się również na całkowity brak inwestycji o charakterze strategicznym. Celem realizowanego projektu jest zmiana zaistniałej sytuacji.
Partnerska współpraca pięciu jednostek zawiązana poprzez Inwestycyjną Unię Gmin powinna znacząco podnieść poziom inwestycji zewnętrznych na ich terenie dzięki intensyfikacji, maksymalizacji efektywności oraz zasięgu podejmowanych działań promocyjno – inwestycyjnych skierowanych do wybranych grup docelowych. W ramach realizowanego projektu przeprowadzony zostanie kompleksowy program z zakresu marketingu terytorialnego. Program ten ukierunkowany jest przede wszystkim na kompleksową promocję terenów inwestycyjnych usytuowanych na obszarze jednostek będących partnerami w projekcie. Decyzja pięciu sąsiednich gmin o wspólnym wzmocnieniu działań promocyjnych i marketingowych pozwoli na silniejsze uwidocznienie potencjału i możliwości partnerskich jednostek na rynku inwestycyjnym.
W procesie pozyskiwania inwestora kluczową rolę spełnia profesjonalnie przygotowana, rzetelna oraz dostępna informacja. Ogromne znaczenie dla całokształtu wizerunku gmin ma także opracowana strategia informacyjna. Dostrzegając wagę powyższych elementów, jednostki skupione w Inwestycyjnej Unii Gmin będą promować swoje tereny inwestycyjne za pomocą skutecznych kanałów promocyjnych. Projekt uwzględnia promocję bezpośrednią poprzez organizację dwóch konferencji promocyjno – informacyjnych, promocję zewnętrzną realizowaną za pomocą billboardów, tablic informacyjnych i banerów promocyjnych, a także promocję wydawniczą i medialną. Wszystkie zaplanowane działania są w całości poświęcone promocji 29 terenów inwestycyjnych leżących w granicach powiatu wodzisławskiego.