Transkrypcja aktu zgonu jest to wierne i literalne przeniesienie treści zagranicznego aktu zgonu do polskich ksiąg stanu cywilnego. Po dokonanej transkrypcji kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje odpis zupełny polskiego aktu zgonu, który zawiera adnotację o dokonanej transkrypcji.
Wniosek o dokonanie transkrypcji może złożyć osoba, która wykaże w tym interes prawny lub faktyczny.
Od 1.03.2015r. załatwianie spraw związanych z transkrypcją aktu zgonu odbywać się będzie po uprzednim umówieniu się na termin pod nr telefonu: 32 459 06 31 lub 632 lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego (I piętro, pok.216).
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Wymagane dokumenty:
Pamiętaj!
Dokumenty sporządzone w języku obcym musisz złożyć wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski dokonywanym przez:
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu, do którego składa się wniosek o transkrypcję.
Jeżeli wniosek zostanie złożony w naszym USC to opłatę dokonuje się w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b (parter), w godzinach pracy Urzędu.
W przypadku załatwiania sprawy drogą pocztową przez nasz Urząd, to w/w opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śląskim:
nr konta dla przelewów z Polski:
56 1240 6960 2927 0211 1111 1111,
nr konta dla przelewów z zagranicy:
PL 67 1240 4357 1111 0010 3970 8909, SWIFT: PKOPPLPW.
Do wniosku należy załączyć oryginał potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej na w/w konto!!! (w przypadku transakcji dokonywanej drogą elektroniczną należy załączyć potwierdzenie transakcji wygenerowane elektronicznie w trakcie realizacji przelewu).
Kierownik urzędu stanu cywilnego odmawia dokonania przeniesienia zagranicznego aktu stanu cywilnego (transkrypcji), jeżeli:
Odmowa dokonania przeniesienia zagranicznego aktu stanu cywilnego następuje w formie decyzji administracyjnej.
Odwołanie wnosi się do wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego, który wydał decyzję. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej wyznaczonego operatora.
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Od 1.03.2015r. załatwianie spraw związanych z transkrypcją aktu zgonu odbywać się będzie po uprzednim umówieniu się na termin pod nr telefonu: 32 459 06 31 lub 632 lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego (I piętro, pok.216).
Wniosek o transkrypcję aktu zgonu można złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego (I piętro) lub Biurze Obsługi Klienta (parter) Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul.Bogumińska 4B lub drogą listowną na adres: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Bogumińska 4b, 44-300 Wodzisław Śląski.
Krok 1:
Pobierz i wypełnij podanie o umiejscowienie – zgon (plik do pobrania na dole strony) lub wypełnił wniosek, który dostaniesz w naszym USC.
Krok 2:
Wypełniony wniosek należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego pok.216 (I piętro) lub Biurze Obsługi Klienta (parter) Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul.Bogumińska 4B (parter) w godzinach pracy Urzędu lub wysłać drogą listowną na adres: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Bogumińska 4b, 44-300 Wodzisław Śląski.
Krok 3:
Po dokonanej transkrypcji Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wydaje odpis zupełny aktu zgonu.
Masz 3 możliwości odbioru dokumentu (we wniosku zaznacz, w jaki sposób chcesz otrzymać odpis):
Uwaga! Odpis aktu stanu cywilnego przesłany na skrzynkę Gov (ePUAP) jest dokumentem elektronicznym XML lub PDF. Nie drukuj go – przekazuj tylko w tej postaci. Wydruk nie ma mocy prawnej i odbiorca może go nie uznać.
Urząd Miasta Wodzisław Śląski:
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego,
ul. Bogumińska 4B, I piętro
Tel. 32 45 90 631, 32 45 90 632
Biuro Obsługi Klienta tel. 32 4590460