Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Uchwała NR XXXV/331/21 Rady Miejskiej Wodzisławia Śląskiego z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Wodzisław Śląski.
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
Co powinienem wiedzieć?
Za warunki kwalifikujące wnioskodawcę do ich poprawy uważa się:
osoby zamieszkujące w lokalu, w którym na członka gospodarstwa domowego przypada 10 m² lub mniej łącznej powierzchni pokoi,
osoby zamieszkujące w lokalach niespełniających warunków technicznych dla pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi,
osoby, które utraciły mieszkanie wskutek działania siły wyższej,
osoby opuszczające domy dziecka w związku z osiągnięciem pełnoletności, które nie mają możliwości powrotu do lokalu,
osoby, które doznają w miejscu zamieszkiwania udokumentowanej przemocy.
Kto może załatwić sprawę?
Osoba fizyczna działająca osobiście.
Ile trwa załatwienie sprawy w Urzędzie?
Informacja o zarejestrowaniu wniosku i numerze, pod jakim został zarejestrowany, jest udzielana w terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku do Urzędu.
Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?
Wypełniony formularz wniosku.
Oświadczenie o stanie majątkowym.
Zaświadczenie o zarobkach – aktualne dochody z 3 ostatnich miesięcy.
W przypadku osób rozwiedzionych lub będących w separacji - prawomocny wyrok Sądu orzekający rozwiązanie małżeństwa lub separację.
W przypadku osób wynajmujących lokale - umowa najmu zawarta z właścicielem.
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby ubiegającej się o oddanie w najem lokalu lub członka rodziny stale z nim zamieszkującym, wydane przez właściwy organ.
Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?
Usługa jest bezpłatna.
W jaki sposób można złożyć wniosek?
Wniosek należy złożyć bezpośrednio w Urzędzie w godzinach pracy, w Biurze Gospodarki Lokalowej (budynek 4A, pok. 201 i 203) lub w Biurze Obsługi Klienta (budynek 4B, pok. 115 ).
Przesłać pocztą tradycyjną.
Jak krok po kroku załatwić sprawę?
Krok 1: pobierz wniosek i inne załączniki ze strony Urzędu.
Krok 2: wypełniony wniosek wraz z innymi potrzebnymi dokumentami dostarcz do Biura Gospodarki Lokalowej (budynek 4A, pok. 201 i 203) lub do Biura Obsługi Klienta (budynek 4B, pok. 115) lub wyślij na adres: Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4, 44-300 Wodzisław Śląski.
Krok 3: po weryfikacji wniosku wnioskodawca uzyskuje informację o sposobie rozpatrzenia sprawy.
Jak mogę uzyskać odpowiedź na dodatkowe pytania?
Więcej informacji można uzyskać w Biurze Gospodarki Lokalowej, nr tel. 32 45 90 524 (budynek 4A, pokój nr 201 i 203).