Na terenie Miasta Wodzisławia Śląskiego postanowiono, o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Właściciel nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, która powstała w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych, może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć prezydentowi miasta pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Prezydent miasta jest obowiązany do zamieszczenia na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy, na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, wyznaczając jednocześnie termin, nie krótszy niż 60 dni od dnia zamieszczenia tej informacji na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy, na:
Odwołanie oświadczenia oraz oświadczenie o wyłączeniu się z gminnego systemu są skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Prezydent miasta jest obowiązany do zamieszczenia na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy, na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o terminie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Właściciel nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Terminem załatwienia sprawy jest moment poprawnie złożonego oświadczenia.
Wymagane dokumenty:
Złożenie oświadczenia nie podlega opłacie.
Oświadczenie można złożyć osobiście w Biurze Gospodarowania Odpadami Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4B – parter, pokój 105.
Krok 1:
Pobierz i wypełnij oświadczenie o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi miasta Wodzisławia Śląskiego (plik do pobrania na dole strony).
Krok 2:
Wypełnione oświadczenie wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Gospodarowania Odpadami Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4B – parter, pokój 105, w godzinach pracy.
Urząd Miasta Wodzisław Śląski:
Biuro Gospodarowania Odpadami,
ul. Bogumińska 4B, parter, pokój 105,
Tel.: 32 45 90 455
Biuro Obsługi Klienta tel. 32 4590460