Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Imieniny: Waleria, Ludwik, Paweł
pochmurno
14°C

Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców

Podstawa prawna

 

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
 

Co powinienem wiedzieć?

 

  • Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu. 
  • Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub poprzez platformę ePUAP.
  • Zaświadczenie może być odebrane osobiście, pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Zaświadczenie otrzymane przez ePUAP może być wykorzystane tylko elektronicznie. Wydruk zaświadczenia nie stanowi dokumentu urzędowego.  
  • Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.
  • Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać dane osoby składającej wniosek oraz  informacje o rodzaju zaświadczenia.
  • Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu w przypadku uzyskiwania informacji o braku zameldowania osób w lokalu), pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). 
 

Kto może załatwić sprawę?

 

Osoba fizyczna działająca osobiście lub przez pełnomocnika.

 

Ile trwa załatwienie sprawy w Urzędzie?

 

Niezwłocznie.

 

Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?

 

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej w przypadku działania przez pełnomocnika
 

Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?

 

  • Kwota opłaty: 17 PLN.
  • Opłaty należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego: 67 1240 4357 1111 0010 3970 8909 lub w kasie Urzędu.
  • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
 

Tryb odwoławczy

 

Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody w terminie 7 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu do którego został złożony wniosek. Zażalenie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

  • pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
  • bezpośrednio w siedzibie Urzędu.

 

O zachowaniu terminu decyduje data nadania zażalenia. Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.

 

W jaki sposób można złożyć wniosek?

 

Wniosek można złożyć osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego (ul. Bogumińska 4B – I piętro), za pośrednictwem pełnomocnika lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.

 

Jak krok po kroku załatwić sprawę?

 

  • Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców (plik do pobrania na dole strony).
  • Krok 2: wypełniony wniosek należy złożyć w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego (budynek 4B – I piętro) w godzinach pracy Urzędu, za pośrednictwem pełnomocnika lub platformy ePUAP.
  • Krok 3: zaświadczenie może być odebrane osobiście, pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Zaświadczenie otrzymane przez ePUAP może być wykorzystane tylko elektronicznie. Wydruk zaświadczenia nie stanowi dokumentu urzędowego.  

 

Jak mogę uzyskać odpowiedź na dodatkowe pytania?

 

Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego, nr tel. 32 45 90 519 (budynek 4B, I piętro).

 

 

Pliki do pobrania:

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.