Opis usługi
Udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.
Co należy wiedzieć?
Na indywidualny wniosek zobowiązanego Prezydent Miasta w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może udzielać ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w postaci odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty, odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę, umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej.
Należności, które mogą być przedmiotem ulgi to podatki i opłaty lokalne tj.:
Jeżeli jesteś podatnikiem prowadzącym działalność gospodarczą przyznawanie ulg podatkowych następuje z uwzględnieniem krajowych i unijnych przepisów dotyczących udzielania pomocy publicznej. Zgodnie z art. 67b Ordynacji podatkowej ulgi mogą:
Przyznanie ulgi mającej charakter pomocy de minimis albo pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zostanie potwierdzone wydaniem odpowiedniego zaświadczenia.
Zgodnie z art. 37 ustawy o finansach publicznych Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego jest zobowiązany do podania do publicznej wiadomości w terminie do 31 maja następnego roku, wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej oraz udzielono ulg w zakresie podatków lub opłat w postaci umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia terminu zapłaty w kwocie przewyższającej 500 zł.
Kto może załatwić sprawę?
Wnioskodawca osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika.
Ile potrwa załatwienie sprawy w Urzędzie?
Termin załatwienia sprawy to 1 miesiąc od dnia złożenia wniosku lub 2 miesiące w szczególnie skomplikowanej sprawie.
Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
Czy są wymagane opłaty?
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy nr 56 1240 6960 2927 0211 1111 1111 bądź w Punkcie Opłaty Skarbowej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego - budynek 4B (ul. Bogumińska 4).
W jaki sposób można złożyć wniosek?
Wniosek wraz z załącznikami można złożyć:
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty odebrania wezwania
Decyzja zostanie wysłana na wskazany we wniosku adres.
Tryb odwoławczy
Jeśli jesteś niezadowolony z otrzymanej decyzji, odwołaj się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego. Masz na to 14 dni od dnia, w którym ją otrzymałeś. W odwołaniu musisz wskazać zarzuty przeciw decyzji, podać co ci się w niej nie podoba i co Twoim zdaniem powinno być inaczej rozpatrzone oraz wskazać dowody.
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 45 90 576 (Wydział Podatków).