Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Co powinienem wiedzieć?
Otwarty konkurs ofert dla określonego zadania ogłasza prezydenta miasta lub osoba przez niego upoważniona.
Kto może załatwić sprawę?
Organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.) oraz
Podmioty, wymienione w art. 3 ust. 3 wyżej wymienionej ustawy, takie jak: osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielnie socjalne, spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Ile trwa załatwienie sprawy w Urzędzie?
Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu ich składania.
Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?
Wymagane dokumenty:
oferta zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057) wraz z wymaganymi załącznikami:
kopią aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego właściwego rejestru lub ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany),
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów),
kopią aktualnego zatwierdzonego statutu lub innego aktu wewnętrznego określającego zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego (tj. przyjęty uchwałą zarządu).
Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?
Bez opłat.
W jaki sposób można złożyć wniosek?
Osobiście lub wysyłając wniosek na adres Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b.
Jak krok po kroku załatwić sprawę?
Krok 1: Pobranie i wypełnienie "Oferty realizacji zadania publicznego/Oferta wspólna realizacji zadania publicznego, o której mowa w art. 14 ust. 1* / 2* Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (DZ. U. Z 2018 R. POZ. 450, Z PÓŹN. ZM.)" (wniosek do pobrania na dole strony oraz w Biurze Aktywności Społecznej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego).
Krok 2: Wypełniony wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub Biurze Aktywności Społecznej, w godzinach pracy Urzędu.
Krok 3: Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu ich składania.
Jak mogę uzyskać odpowiedź na dodatkowe pytania?
Więcej informacji można uzyskać w Biurze Aktywności Społecznej, nr tel. 32 45 90 530 (budynek 4, pokój nr 205).