Prezydent miasta Wodzisławia Śląskiego Mieczysław Kieca
Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego
ul. Bogumińska 4
sekretariat (pok. 200)
kontakt: telefoniczny: 32 459 04 00, fax 32 721 87 03
e-mail: prezydent@wodzislaw-slaski.pl
Do zakresu działania i kompetencji prezydenta miasta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami miasta oraz Urzędem,
- nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Urzędu,
- reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór pracowników Urzędu oraz o podnoszenie ich kwalifikacji,
- składanie oświadczeń woli w imieniu miasta,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie upoważnień zastępcom prezydenta do składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem gminnym oraz do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie upoważnień innym pracownikom Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie upoważnień zastępcom prezydenta, sekretarzowi i skarbnikowi do wykonywania zadań dotyczących miasta w imieniu prezydenta miasta,
- wydawanie zarządzeń w zakresie wynikającym z przepisów prawa,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla prezydenta miasta przez przepisy prawa oraz uchwały Rady Miejskiej,
- zarządzanie przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie.
Przyjmowanie skarg i wniosków
Dyżury Prezydenta Miasta:
- wtorek: godz. 8:00-10:00
- czwartek: 16:00-17:00