Logo Miasto Wodzisław Śląski

Zgłoszenie wydarzenia

Podstawa prawna

 

  • Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 87 z późn. zm.).

 

Co powinienem wiedzieć?

 

Wniosek dotyczący zgłoszenia wydarzenia skierowany jest do osób organizujących imprezy artystyczne lub rozrywkowe organizowane w ramach działalności kulturalnej na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego. Wydarzenie wymaga zawiadomienia organu gminy właściwej ze względu na miejsce imprezy.

 

Kto może załatwić sprawę?

 

Każda osoba (fizyczna/prawna) organizująca wydarzenie o charakterze niemasowym na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego. Przewidywana liczba uczestników do 999 osób.

 

Ile trwa załatwienie sprawy w Urzędzie?

 

Po złożeniu w biurze podawczym wniosku dotyczącego zgłoszenia wydarzenia (nie później niż 30 dni przed jego organizacją) pismo jest rejestrowane i przekazywane do odpowiedniej komórki i niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, strona informowana jest o potwierdzeniu zgłoszenia imprezy. Biurem merytorycznym w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego jest Biuro Komunikacji Społecznej. 

 

Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?

 

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz wniosku,
  • zgoda właściciela placu (miejsca) na zorganizowanie imprezy (do wglądu) i przez kogo wydana.

 

Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?

 

Złożenie i rozpatrzenie zgłoszenia nie podlega opłacie.

 

W jaki sposób można złożyć wniosek?

 

Wniosek dotyczący zgłoszenia wydarzenia należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta w celu rejestracji w godzinach pracy Urzędu lub przesłać drogą mailową na adres: kancelaria@wodzislaw-slaski.pl.

 

Jak krok po kroku załatwić sprawę?

 

  • Krok 1: Pobierz i wypełnij wniosek zgłoszenia wydarzenia (plik do pobrania na dole strony).  Zgłoszenie powinno być podpisane przez organizatora oraz posiadać pieczęć i zgodę instytucji udostępniającej lokal/teren na zorganizowanie imprezy.
  • Krok 2: Wypełnione zgłoszenie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta w godzinach pracy Urzędu lub przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP.
  • Krok 3: Zaświadczenie może być odebrane osobiście, pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Zaświadczenie otrzymane przez ePUAP może być wykorzystane tylko elektronicznie. Wydruk zaświadczenia nie stanowi dokumentu urzędowego.  

 

Zgłoszenie wydarzenia jednocześnie będzie wysłane za pomocą systemu e-doręczeń do odpowiednich służb (Komenda Powiatowa Policji w Wodzisławiu Śląskim, Powiatowa Państwowa Straż Pożarna w Wodzisławiu Śląskim, Straż Miejska w Wodzisławiu Śląskim, Szpital w Wodzisławiu Śląskim).

 

Jak mogę uzyskać odpowiedź na dodatkowe pytania?

 

Więcej informacji można uzyskać w Biurze Komunikacji Społecznej, nr tel. 32 45 90 478 (budynek 4, pok. 101).

Pliki do pobrania:

Zgłoszenie wydarzenia
Format: docx, 15.05 kB
Zgłoszenie wydarzenia
Format: pdf, 120.24 kB