UWAGA: Bieżące informacje i zalecenia nt. koronawirusa

Zmiany w bezpośredniej obsłudze klientów

Od 22 do 29 maja - w związku z sytuacją epidemiczną w województwie śląskim - w Oddziałach ZUS w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu, Zabrzu oraz w podległych tym oddziałom inspektoratach i biurach terenowych nie będzie realizowana bezpośrednia obsługa klientów. Wnioski oraz dokumenty będzie można złożyć na stanowisku dziennika podawczego albo bez osobistego kontaktu z pracownikiem - do skrzynek na dokumenty.

- Ze względu na obowiązujący stan epidemii nadal zachęcamy naszych klientów do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni przez internet - za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, ale także w kontakcie telefonicznym pod nr ogólnopolskiej infolinii 22 560 16 00. W sprawach dotyczących świadczeń i wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można korzystać ze specjalnie uruchomionych w tym celu dodatkowych infolinii - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Jak się skontaktować z ZUS telefonicznie?

  • Centrum Obsługi Telefonicznej - 22 560 16 00 konsultanci dostępni w godz. od 7:00 do 18:00 w dni robocze (pn.-pt) - w sprawach ogólnych

Dodatkowe numery telefoniczne :

  • nr telefonu 22 290 87 01 w godz. od 7:00 do 15:00 w dni robocze (pn-pt)- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, dodatkowych zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem

  • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03 - od 7:00 do 15:00 w dni robocze (pn-pt) obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców w ramach Tarczy Antykryzysowej.

źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Rybniku