Wypromujmy sobie festiwal „Zostań idolem”

Wodzisławskie Centrum Kultury realizuje projekt ZRÓBMY SOBIE FESTIWAL "Zostań idolem", w ramach którego odbędą się warsztaty z promowania wydarzeń na Facebooku z Patrykiem Wikalińskim. Spotkanie będzie miało miejsce w Pałacu Dietrichsteinów w Wodzisławiu Śląski w sobotę, 24 września o godz. 11.00. Nadal są miejsca na to interesujące wydarzenie.

Około trzygodzinne warsztaty będą dotyczyły promocji w social mediach - od pomysłu po stworzenie grafiki za pomocą sprzętu mobilnego i wykorzystaniu rozbudowanych funkcji social media - w ten sposób uczestnicy warsztatów będą mogli w przyszłości tworzyć znacznie lepsze wydarzenia i planować kampanię promocyjną, tak aby wyróżniała się oprawą audiowizualną oraz była nacechowana kreatywnymi postami z lekkim copywritingiem.

Warsztaty dedykowane są szczególnie osobom, które w danych instytucjach/placówkach odpowiadają za prowadzenie Facebooka czy promowanie wydarzeń. Na spotkanie warto zabrać ze sobą smartfony, tablety lub laptopy.

Ze względu na limit miejsc na warsztaty obowiązują zapisy, które odbywają się mailowo lub telefonicznie do piątku do godz. 16.00.

Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie Wodzisławskiego Centrum Kultury [otwiera się w nowym oknie].

Patryk Wikaliński jest zaliczany do najlepszych fotografów mobilnych na świecie. W swoich pracach zmienia rzeczywistość za pomocą koloru i perspektywy. Artysta, w internecie zyskał rozpoznawalność jako minimalistyczny i pastelowy twórca, zainspirowany architekturą bloków z „Wielkiej Płyty". Jego projekt w serwisie społecznościowym Instagram [otwiera się w nowym oknie] zwraca uwagę na grę symetrii, kontrastowaniu pełnej palety kolorów i pop-artowego detalu. Patryk fotografuje kształty będącą częścią kolorowej iluzji, używając strukturalnego punktu widzenia tworzącego wrażenie innego świata. Te artystyczne doświadczenie idzie w parze z działaniami w sieci.

Instruktor, stypendysta Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu, redaktor i ekspert w zakresie twórczego wykorzystania mediów społecznościowych i łączenia ich zalet. Realizator wielu internetowych projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Odpowiada na potrzeby społeczności w swoim rodzinnym mieście, tworząc rozbudowane plany, strategie i programy grantowe w instytucji kultury.

Patryk zyskał ogólnopolski rozgłos w 2018 roku, kiedy to jako pierwszy Polak miał okazję współpracować z firmą Apple i współtworzyć międzynarodową kampanię #ShotoniPhone w kanałach społecznościowych giganta technologicznego. W sumie trzykrotna współpraca z Apple jest nie tylko ewenementem na skalę światową, ale również stawia twórcę w gronie najlepszych fotografów na świecie. Jego najnowsza realizacja z sierpnia 2021 roku dotarła do 26 milionów ludzi i zebrała 200 tysięcy polubień na całym świecie. Patryk, w osobnym poście mógł podzielić się spostrzeżeniami na temat roli koloru w twórczości. Opublikowano, aż pięć autorskich fotografii, w których można zauważyć moment „przejścia" i ukazania detalu ukrytego w przestrzeni miejskiej. To doskonała promocja Radomia, Warszawy i Gdańska.

Współpracował z firmą Artibo Polska, dzięki czemu jego prace zostały docenione przez międzynarodową społeczność na największych targach fotograficznych: w Nowym Jorku, Atlancie, Wiedniu, Birmingham, a także w Warszawie i Rybniku. Twórca został wyróżniony przez rynkowego potentata - serwis podróżniczy Passion Passport. Jego innowacyjne spojrzenie zostało docenione przez takie serwisy jak: Nowness, CNN czy VSCO. Rok 2019 był przełomowy w karierze Patryka. Autor poprowadził wiele spotkań warsztatowych oraz otworzył dwie indywidualne wystawy fotograficzne. W polskich mediach prace Patryka zostały nazwane: „minimalistycznymi kadrami, które wyniosły bloki do rangi sztuki".

Najważniejszym projektem ostatniego czasu była współpraca z oficjalnym dystrybutorem komputerów firmy Apple na Polskę - iSpot Poland. Fotograf odbył podróż po największych miastach naszego kraju prowadząc cykl warsztatowy. Pokazał w jaki sposób wykonywać świetne fotografie, prowadzić własne social media oraz w jaki sposób edytować autorskie prace z wykorzystaniem tylko i wyłącznie telefonu komórkowego. Jego porady zainspirowały widzów do realizowania się w obszarach fotografii mobilnej, profesjonalnej edycji zdjęć oraz prowadzenia indywidualnych projektów w mediach społecznościowych.

Twórca cyfrowy był wielokrotnie prelegentem podczas spotkań branżowych, m.in. na warsztatach współorganizowanych przez warszawską Kawiarnię #TAG oraz Empik FOTO. Prowadził szkolenia dla kadr w takich instytucjach jak: Galeria Sleńdzińskich w Białymstoku; Centrum Organizacji Pozarządowych przy Urzędzie Miejskim w Radomiu czy w Pracowni Nowych Mediów.

Kreatywność pozwoliła twórcy na podjęcie wielu współprac m.in z czołowym twórcą YouTube'a Martinem Stankiewiczem, marką Pixelmator, a także z MyApple.pl. Aktualnie pełni obowiązki kierownika w dziale komunikacji w radomskim Amfiteatrze.

Realizowany przez Wodzisławskie Centrum Kultury projekt ZRÓBMY SOBIE FESTIWAL „Zostań idolem" dofinansowany został ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

źródło: WCK