Obecnie wydziały, referaty i biura, w tym Biuro Obsługi Klienta, dostępne są dla wodzisławian: do godziny 15:15 w poniedziałki, wtorki i środy, do godziny 17:15 w czwartki, do godziny 13:15 w piątki. Od 1 lutego otwarte będą dla odwiedzających UM w godzinach: 7:30-16:00 od poniedziałku do środy, 7:30-17:00 w czwartki, 7:30-13:00 w piątki. Dodatkowo, znajdujący się w budynku 4b Urząd Stanu Cywilnego będzie do dyspozycji zainteresowanych w soboty, w godzinach 7:30-13:30.
Funkcjonująca w Urzędzie Miasta kasa (budynek przy ul. Bogumińskiej 4b) codziennie czynna będzie także od godziny 7:30. Od poniedziałku do środy otwarta będzie dla klientów do 14:45, w czwartki do 16:30, natomiast w piątki do 12:30.
- Zmiana regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta oraz godzin otwarcia dla klientów w wielu przypadkach pozwoli mieszkańcom załatwić niezbędne sprawy bez konieczności brania urlopu w pracy, co będzie dla nich dodatkowym ułatwieniem - mówi rzecznik UM Anna Szweda-Piguła.
Przypomnijmy, że wiele spraw administracyjnych załatwić można także drogą elektroniczną, z każdego miejsca, przez 24 godziny na dobę. W tym celu należy założyć konto na ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej), potwierdzić je profilem zaufanym – bezpłatnym podpisem elektronicznym służącym do uwierzytelniania obywateli w systemie e-administracji. Platforma zapewnia szereg korzyści: nie trzeba odwiedzać Urzędu Miasta, stać w kolejce ani podawać wielokrotnie tych samych danych. Profil zaufany zastępuje w kontaktach z administracją podpis odręczny. Użytkownik loguje się na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, dokonuje wyboru sprawy, jaką chce załatwić, wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie przesyła do UM.
źródło: Gazeta Wodzisławska