UWAGA: Bieżące informacje i zalecenia nt. koronawirusa

#tworzyMYwodzisław: Rezigiusz

Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu w ramach naszego jubileuszowego cyklu o wyjątkowych wodzisławianach. Tym razem w roli głównej: Remigiusz Wierzgoń, czyli znany nie tylko internetowej społeczności ReZigiusz. Z nim także #tworzyMYwodzisław!

Jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce, V-reporter w programie telewizyjnym Voice of Poland, przedsiębiorca i - co niezwykle istotne - nieco ponad 20-letni wodzisławianin angażujący się w sprawy społecznie ważne. Na pytanie, co w ogóle robi na YouTube, czyli - jak mówią niektórzy - w jego naturalnym środowisku, odpowiada: "Po prostu świetnie się bawię przy graniu w gry".

Jedna z najpopularniejszych gwiazd social media

Na Facebooku ma więcej fanów niż Maciej Stuhr, Kuba Wojewódzki czy Agnieszka Chylińska. Zgromadził już ponad 1 mln 200 tys. fanów na fanpage'u, powyżej 770 tys. obserwujących na Instagramie. Na swoim koncie YouTube ma 2 mln 500 tys. subskrypcji i przeszło 500 mln wyświetleń! ReZi w serwisie istnieje od sierpnia 2010 r. Jako jedna z najbardziej znanych postaci polskiego internetu doskonale wie, jakimi prawami rządzi się sieć. O tym, jak wielką siłę oddziaływania ma wodzisławianin, możecie przekonać się, m.in. odwiedzając i śledząc jego profile:

#RezimyDobrem

O ReZigiuszu głośno jest w kraju także ze względu na akcje charytatywne, w które się angażuje. Razem ze swoją ekipą i fanami pomaga tym, którzy tego potrzebują, w ramach inicjatywy #RezimyDobrem. Ostatnio we wspólnej zbiórce zgromadził potrzebną kwotę na budowę Placu Zdrowia i Zabawy w Katowickim Centrum Zdrowia Dziecka. W sumie udało się uzbierać aż 304 tys. 755 zł!

Walczy z kopcącymi kominami

ReZiego mogliśmy ostatnio zobaczyć w nowym spocie promującym akcję "Nie Truj Sąsiada", realizowaną w ramach projektu Subregionu Zachodniego "Gmina z (dobrą) energią!". Premiera spotu odbyła się w lutym w Wodzisławskim Centrum Kultury. Wodzisławianin bez wahania zdecydował się wziąć udział w przedsięwzięciu. Znany youtuber miał zwrócić uwagę młodego pokolenia na problem smogu i niskiej emisji i pokazać, jak z proekologicznym przekazem młodzi mogą dotrzeć do swoich rodziców, dziadków. Jak ReZigiusz "zrobił dym", sami możecie zobaczyć na YouTube.