Nabór na podinspektora
Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należeć będzie m.in.:
- prowadzenie ewidencji zobowiązań oraz przygotowanie przelewów bankowych,
- prowadzenie księgowości w zakresie zobowiązań z tytułu wydatków budżetowych, w tym: przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym, wskazanie sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja) oraz przygotowanie do zatwierdzenia faktur i innych poleceń dokonania wydatków,
- przygotowanie dokumentów do dokonania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym przez Głównego Księgowego,
- wprowadzenie zobowiązań do ewidencji księgowej,
- przygotowanie dokumentów w związku z zajęciem wierzytelności pieniężnej,
- przygotowanie przelewów w systemie księgowym oraz import do systemu bankowego,
- przygotowanie przelewów bezpośrednio w systemie bankowym,
- weryfikacja kontrahentów na podstawie tzw. Białej Listy,
- prowadzenie księgowości w zakresie zobowiązań z tytułu wydatków budżetowych związanych z realizacją projektów,
- prowadzenie ewidencji weksli na koncie pozabilansowym, prowadzenie rejestru weksli oraz wykonywanie innych czynności związanych z tym rejestrem,
- znajomość i przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie powierzonych obowiązków.
Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
- posiadać wykształcenie średnie lub wyższe,
- posiadać 3 lata stażu pracy w przypadku wykształcenia średniego,
- pożądane doświadczenie w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej jednostek budżetowych,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadać znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
- posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- posiadać znajomość ustawy o finansach publicznych,
- posiadać znajomość ustawy o rachunkowości,
- posiadać znajomość Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- posiadać znajomość ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie tzw. białej listy podatników VAT oraz mechanizm podzielonej płatności,
- obsługa komputera i urządzeń biurowych.
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do 5 października br. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansów w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śl.”.
Nabór na inspektora
Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należeć będzie m.in.:
- dochodzenie należności niepodatkowych oraz prowadzenie ich ewidencji,
- dopisywanie dłużników w bazie Krajowego Rejestru Długu i ich wykreślanie zgodnie z obowiązującymi w Urzędzie Miasta w tym zakresie procedurami,
- weryfikowanie zaległości niepodatkowych oraz przygotowanie informacji dotyczącej ich poziomu,
- sporządzanie, wysyłanie wezwań do zapłaty, współudział w przygotowywaniu wniosków o wszczęcie postępowania sądowego, wysyłanie nakazów zapłaty do egzekucji przez komornika sądowego oraz wykonywanie innych czynności związanych z windykacją należności cywilnoprawnych,
- sporządzanie i wysyłanie upomnień, wystawianie tytułów wykonawczych oraz wykonywanie innych czynności związanych z dochodzeniem należności publicznoprawnych,
- weryfikowanie poprawności przypisów odsetek naliczonych za nieterminowe dokonanie wpłaty,
- ewidencjonowanie należności niepodatkowych.
Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
- posiadać wykształcenie średnie lub wyższe,
- posiadać 5 lat stażu pracy w przypadku wykształcenia średniego lub 3 lata stażu pracy w przypadku wykształcenia wyższego,
- pożądane doświadczenie w zakresie dochodzenia należności niepodatkowych (cywilnoprawnych, publicznoprawnych) oraz prowadzenie ewidencji księgowej ww. należności,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadać znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
- posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- posiadać znajomość ustawy o finansach publicznych w szczególności w zakresie należności niepodatkowych,
- posiadać znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- posiadać znajomość ustawy Ordynacja podatkowa Dział III,
- posiadać znajomość ustawy Kodeks cywilny w zakresie: przedawnienia roszczeń, wykonywania zobowiązań i skutków ich niewykonania, potrącenia, odnowienia, zwolnienia z długu, zmiany wierzyciela lub dłużnika, ochrony wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika,
- posiadać znajomość ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych,
- posiadać znajomość ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych,
- posiadać znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie postępowania wierzycieli należności pieniężnych,
- posiadać znajomość ustawy o rachunkowości w szczególności w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- obsługa komputera i urządzeń biurowych.
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do 5 października br. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na stanowisko Inspektora w Wydziale Finansów w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śl.”.
Więcej informacji
Pełen zakres obowiązków pracownika, wymagania, informację o wynagrodzeniu itp. można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego [otwiera się w nowym oknie].