Jest na to kilka sposobów. Jednym z nich jest zwrócenie uwagi na temperaturę chłodziarek. Najbardziej optymalne energetycznie temperatury dla tych urządzeń to od 6 do 8 stopni C w lodówce oraz -18 stopni C w zamrażarce. Nie powinno się również wkładać ciepłych potraw do lodówki, ponieważ pobiera ona wtedy znacznie więcej prądu, co przekłada się na nasze rachunki.
Czy wiesz, że…?
Lodówka generuje od 25 do 30 proc. kosztów energii elektrycznej w ciągu roku. Tym samym niezwykle istotne jest, aby nasza chłodziarka była jak najbardziej energooszczędna.
Czy wiesz, że…?
5 mm lodu w naszej zamrażarce oznacza wzrost zużycia energii elektrycznej aż o 20 proc.
O kampanii
Kampania informacyjna „Świeć przykładem. Przełącz się na oszczędzanie” jest odpowiedzią na kryzys energetyczny wywołany m.in. kosztami zakupu uprawnień do emisji dwutlenku węgla, wysoką ceną surowców, co prowadzi do coraz wyższych kosztów prądu oraz trudną sytuacją geopolityczną. Wspomniane okoliczności mocno wpływają na rachunki za energię elektryczną, które poważnie obciążają domowe budżety. Obecne realia zwiększają świadomość mieszkańców na temat praktycznego wykorzystywania energii elektrycznej.
Celem kampanii jest kształtowanie prawidłowych postaw i utrwalanie nawyków wśród wodzisławian, dotyczących racjonalnego gospodarowania energią cieplną i elektryczną w ich gospodarstwach domowym, miejscach pracy i nauki.
Rachunki za prąd są podstawowym wydatkiem każdego gospodarstwa domowego. W związku
z wysokimi cenami energii elektrycznej coraz więcej osób szuka oszczędności. W obecnej sytuacji trudno uniknąć drastycznych podwyżek, które zapewne odczuje każdy z nas i będą one obciążeniem dla naszych portfeli. Dlatego warto szukać oszczędności również samodzielnie.
W ramach kampanii miasto podejmie szereg działań, które skutecznie pomogą mieszkańcom poprzez niewielkie zmiany codziennych zwyczajów zaoszczędzić pieniądze, a także przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczania środowiska.
Powyższa kampanii informacyjnej realizowana jest przez miasto Wodzisław Śląski.