
Miasto wspiera rodziny wielodzietne, oferując im różnorodne formy pomocy i ulg. Od lat, z powodzeniem, prowadzony jest program „Rodzina 3+”, który umożliwia rodzinom posiadającym troje i więcej dzieci korzystanie ze zniżek, m.in. na usługi miejskie, komunikację publiczną, kulturę, sport oraz rekreację. Program cieszy się dużym zainteresowaniem i jest regularnie rozwijany, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców.
Od marca 2012 roku w Wodzisławiu Śląskim obowiązuje specjalna oferta dla rodzin wielodzietnych, które mogą nabyć wyjątkową kartę zapewniającą konkretne zniżki i ułatwienie wielu spraw. Program Rodzina 3+ funkcjonuje w zmienionej formie od 2018 roku, jest to związane z wejściem w życie uchwały NR XLVI/465/18 z dnia 28 września 2018.
Program i karta „Rodzina 3+”
Program dla rodzin wielodzietnych „Rodzina 3+” skierowany jest do rodzin wielodzietnych i zastępczych zamieszkałych na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego, którym przysługuje prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przyznanej na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1832 ze zm.).
Co należy zrobić, aby przystąpić do PROGRAMU i otrzymać KARTĘ „Rodzina 3+”?
Wystarczy pobrać wniosek o wydanie kart „Rodzina3+” dostępny w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta przy ul. Bogumińskiej 4b lub tutaj: wniosek-3+ oraz wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wypełnić je i złożyć w Biurze Obsługi Klienta.
Po weryfikacji złożonego wniosku, nie później niż w ciągu 1 miesiąca, karta będzie do odbioru. Karta „Rodzina3+” ważna jest jedynie z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość posiadacza karty. W przypadku dzieci nieposiadających jeszcze dokumentu potwierdzającego tożsamość, karta ważna jest wraz z kartą rodzica, opiekuna, bądź rodzeństwa i dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym jego tożsamość. W przypadku uszkodzenia lub utraty karty osoba uprawniona zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Urzędu Miasta o tym fakcie wraz z prośbą o wydanie duplikatu. Po upływie roku należy wypełnić wniosek o przedłużenie karty i złożyć go wraz z nieaktualną kartą.
Do czego uprawnia Karta?
Karta „Rodzina 3+” uprawnia m.in. do:
- zakupu biletu ze zniżką 20 proc. w przypadku wejścia indywidualnego do kina PEGAZ w Wodzisławskim Centrum Kultury, z wyłączeniem odrębnych seansów premierowych,
- zakupu biletów ze zniżką 50 proc. w przypadku uczestnictwa całej rodziny do kina PEGAZ w Wodzisławskim Centrum Kultury, z wyłączeniem odrębnych seansów premierowych,
- zakupu biletu ze zniżką 20 proc. w przypadku wejścia indywidualnego na niedzielne rodzinne spotkania z teatrem w Wodzisławskim Centrum Kultury,
- zakupu biletów ze zniżką 50 proc. na niedzielne rodzinne spotkania z teatrem w Wodzisławskim Centrum Kultury w przypadku uczestnictwa całej rodziny,
- korzystania z preferencyjnych stawek wejściowych do obiektów rekreacyjnych i sportowych będących w zarządzie MOSiR „CENTRUM”: kryta pływalnia „Manta”, chata solankowa, strefa saun oraz lodowisko sezonowe zgodnie z aktualnymi cennikami uwzględniającymi te preferencje,
- korzystania z preferencyjnych cen usług w obiektach zarządzanych przez MOSiR „CENTRUM”: wypożyczalnia sprzętu pływającego na terenie Ośrodka Rekreacyjnego „Balaton”, wypożyczalnia sprzętu sportowego na terenie RPR „Trzy Wzgórza”, nauka pływania, szkółka pływacka, aqua aerobik i aerobik zgodnie z aktualnymi cennikami tych usług uwzględniającymi te preferencje,
- pierwszeństwa w zapisach związanych z akcją lato i zima z MOSiR „CENTRUM”,
- przejazdów ulgowych komunikacją miejską dla osób legitymujących się kartą „Rodzina 3+” (obowiązuje do końca 2018 r.),
- bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską dla uczestników programu poniżej 18 roku życia (obowiązuje od stycznia 2019 r.),
- pierwszeństwa w przyjęciu dzieci do przedszkola i żłobka,
- bezpłatnego udziału dzieci w szczepieniach profilaktycznych organizowanych przez Miasto.
Masz pytania?
Jeśli masz pytania odnośnie do Karty "Rodzina 3+", zapraszamy do kontaktu z Biurem Aktywności Społecznej, nr tel. 32 45 90 479.