Przedszkola bez granic: współpracujemy z placówkami z Czech

Za nami kolejne działanie kluczowe projektu „Przedszkola bez granic” realizowanego dzięki środkom unijnym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa RP „Przekraczamy granice” w ramach Programu INTERREG V-A Republika Czeska - Polska Fundusz Mikroprojektów 2014-2020 w Euroregionie Silesia.

Głównym celem projektu jest nawiązanie współpracy i wymiana doświadczeń pomiędzy przedszkolami w miejskim obwodzie Ostrava-Jih i przedszkolami w Wodzisławiu Śląskim. Do projektu po polskiej stronie przystąpiły: Publiczne Przedszkole nr 2 (ul. Chopina 13), Publiczne Przedszkole nr 16 (ul. Przemysława 10), Publiczne Przedszkole 19 (os. XXX-lecia 30), Publiczne Przedszkole nr 9 (ZS1; ul Armii Ludowej 11). Z czeskiej strony projekt realizują: Mateřská škola Ostrava-Výškovice (Staňkova 33) i odrębna pracownia/budynek (Srbská 4), Mateřská škola Ostrava-Dubina (A. Gavlase 12A), Mateřská škola Ostrava-Dubina (F. Formana 13), Mateřská škola Ostrava-Zábřeh (Za Školou 1).
 
W dniu 16 marca grupa pedagogów z miejskiego obwodu Ostrava - Jih przyjechała do Wodzisławia Śląskiego. Po oficjalnym przywitaniu, uczestnicy projektu zostali podzieleni na grupy i udali się do przedszkoli biorących udział w projekcie, gdzie każda z grup brała udział w lekcjach poglądowych. Zajęcia prowadziła kadra przedszkolna bezpośrednio zaangażowania w działania projektowe. 
 
 
W trakcie wydarzenia miała miejsce wizyta kontrolno-monitorująca. Przedstawicielem Euroregionu Silesia była Pani Gabriela Lewak – specjalista ds. monitoringu i rozliczeń mikroprojektów.
Ze względu na ograniczenia czasowe, wizyta monitoringowa odbyła się w Przedszkolu nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi. W trakcie wizyty obecni byli menadżerowie projektu z polskiej i czeskiej strony.
 
Bezpośrednio po zakończeniu lekcji poglądowych w przedszkolach Uczestnicy Projektu wyjechali do Pokrzywnej (m.in. wizyta w interaktywnym Parku Rozrywki i Edukacji „Roseanu – zaginione miasto” oraz szkolenie z zakresu terapii behawioralnej).
 
Dzięki zrealizowanym zadaniom zarówno nauczyciele czescy jak i polscy  zdobyli nowe doświadczenia oraz poszerzyli swoje kompetencje zawodowe. Spotkania pedagogów będą przyczynkiem do wzajemnych wizyt dzieci przedszkolnych, zaplanowanych na maj i czerwiec.
 
źródło: Referat Projektów Społecznych