Prelegenci konferencji WNET - Zacznijmy od edukacji!

logo WNET

Konferencja "WNET - Zacznijmy od edukacji!" również w 2025 r. zawita do Wodzisławia Śląskiego. W roli prelegentów wystąpią eksperci, praktycy i miłośnicy edukacji, którzy podzielą się nowoczesnymi metodami nauczania i przykładami dobrych praktyk.

  • prof. dr hab. Roman Leppert

Pedagog, prof. dr hab. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, redaktor naczelny czasopisma "Przegląd Pedagogiczny", członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Kierownik studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki, od ponad trzech lat prowadzi Akademickie Zacisze, w którym rozmawia z autorami książek poświęconych pedagogice i edukacji, w tym z nauczycielami, ostatnio z jego inicjatywy powstał Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny.

Strona_www_prelegenci_WNET_2025_prof. dr hab. Roman Leppert

  • dr hab. Joanna Mytnik

Prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, Liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji (www.cne.pg.edu.pl) na Politechnice Gdańskiej (od 2020), biolożka, badaczka, wykładowczyni akademicka (od 1999). Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, jej marzeniem jest wdrożenie realnej zmiany w edukacji w Polsce. Od 2010 roku prowadzi szkolenia nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Wspiera budowanie innowacyjnych ekosystemów uczenia się i doceniania nauczycieli. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, active learning, nowe technologie, ocenianie bez stopni, AI w edukacji. Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi, wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. Nowe technologie są dla niej środkiem, nie celem.

Strona_www_prelegenci_WNET_2025_dr hab. Joanna Mytnik

  • Hanka Warchałowska

Opiekunka dziecięcych emocji i certyfikowana nauczycielka uważności „Rosnę z uważnością”, nauczycielka przedszkolna, tutor, coach. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i rodziców, które pozwalają zadbać o swój dobrostan, bez potrzeby odkładania tego „na lepsze czasy”. Od kilku lat realizuje swoją autorską metodę nauki wyciszania się i rozwijania uważności – zaczynając od krótkich chwil zatrzymania się, przez „zaopiekowanie” wszystkich emocji, po krótkie formy relaksacji z wsłuchiwaniem się w samego siebie. Autorka płyty „Wyciszanki Cioci Hanki” i książki „Okruszki uważności. Alfabet Mysi Gryzińskiej.”

Strona_www_prelegenci_WNET_2025_Hanka Warchalowska

  • Marzena Golda 

Nauczycielka języka polskiego i angielskiego oraz doradca metodyczny. W ciągu kilkunastu lat pracy stworzyła kilka innowacji pedagogicznych oraz własny program nauczania języka polskiego dla klas IV-VIII pt. „Czytam, wiem, rozumiem... – bliżej lektur”. Chętnie uczestniczy w wielu projektach edukacyjnych. Opracowała e-booki, m.in. „Lektura to przygoda! Pomysły i inspiracje na lekcje języka polskiego z lekturami obowiązkowymi” dla klas IV-VIII, a także „Gramatyka to przygoda!”, „Daj wyraz i pisz! Karty do wypowiedzi pisemnych z samooceną ucznia dla klas IV-VIII” i wiele innych. Jest autorką publikacji „Zestaw pomysłów na zajęcia z języka angielskiego w przedszkolu. Coding Box” wydawnictwa Nowa Era.

Należy do grona ambasadorów Wiosny Edukacji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, oceniania kształtującego oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Jej pasja to poszerzanie wiedzy i odkrywanie nowych aspektów edukacji, a największą radość czerpie z przekazywania tego entuzjazmu swoim uczniom. Skupia się na budowaniu relacji, wierząc, że dobra edukacja opiera się nie tylko na materiałach i lekcjach, lecz przede wszystkim na zaufaniu i współpracy między uczniami a nauczycielem. Z przyjemnością dzieli się pomysłami i doświadczeniami na autorskim blogu „Rozwiąż język”.

Strona_www_prelegenci_WNET_2025_Marzena Golda

  • Natalia Boszczyk 

Autorka książek “Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela. Jak dbać o siebie, gdy szkoła zamienia się w emocjonalny poligon?” oraz “Dobre relacje w szkole”; dyplomowana nauczycielka języka polskiego, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli. Ponadto twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji. Za nią 18 lat pracy z młodzieżą i dziećmi, 9 lat pracy trenerskiej i mentorskiej z nauczycielami, ponad 300 godzin tutoringu z młodzieżą, ponad 400 godzin warsztatów psychoedukacyjnych, ponad 300 godzin indywidualnych konsultacji z nauczycielami i rodzicami.

Strona_www_prelegenci_WNET_2025_Natalia Boszczyk

  • dr Monika Just

Trenerka twórczego myślenia i rozwijania procesów poznawczych, psychopedagożka, wykładowczyni (AHE, UŁ), edukatorka, szkoleniowiec, certyfikowany coach (szkoła coachingu ACTP ICF), przedsiębiorczyni. Licencjonowana superwizorka treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, certyfikowana moderatorka DESIGN THINKING, trenerka myślenia wizualnego. Realizatorka szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji społecznych, treningów twórczości, treningów kreatywności, twórczego rozwiązywania problemów i metod aktywizujących myślenie dla edukacji i oświaty oraz biznesu i administracji publicznej, w ramach projektów lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych.

Partnerka merytoryczna i ekspertka platformy EduAkcja oraz Fundacji KOLOROWO. Autorka i recenzentka podręczników dla uczniów klas I-III (wydawnictwa WSiP), przewodników metodycznych, wielu artykułów naukowych i popularno-naukowych opublikowanych w pracach zbiorowych i czasopismach dotyczących problematyki twórczości i efektywnego nauczania. Współautorka i ilustratorka publikacji „Design Thinking dla edukatorów” (2021). Autorka „Neurobook junior. Mózg w akcji. 365 pomysłów na koncentrację, naukę, regulację emocji” (2024), wydawnictwa Charaktery. Współtwórczyni programu Twórczego Rozwiązywania Problemów (TRP) w praktyce realizowanego przez ATN w ramach projektu "Lepsza edukacja – nowe strategie kształcenia" – programu wpisanego w strategię edukacyjną miasta Wrocław 2014-2018. Od 2020 r. opiekunka merytoryczny programu Szkoła Wspierająca Uzdolnienia realizowanego przez MSCDN w Płocku, Warszawie i Ciechanowie. Ambasadorka programu "Wiosna Edukacji".

  • Małgorzata Solowska

Nauczycielka, wykładowczyni akademicka, edukatorka, trenerka umiejętności cyfrowych, laureatka Digital Shapers 2022 w kategorii Transformacja Cyfrowa. Ekspertka Akademii AI dla edukacji Aid i Microsoft. Zajmuje się metodyką nauczania, wdrażaniem symultanicznego uczenia digitalnego i analogicznego. Zajmuje się transformacją cyfrową placówek edukacyjnych oraz innowacjami pedagogicznymi.

Prowadziła warsztaty dla Erasmus+ w Rumunii i Hiszpanii. Prelegentka i uczestniczka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji m. in. w Rydze, Bukareszcie, Helsinkach, Santiago de Compostela, Microsoft Showcase School Summit. Propagatorka edukacji interdyscyplinarnej w oparciu o projekty edukacyjne, kształtowanie postaw przedsiębiorczości u uczniów oraz stosowania narzędzi TIK jako naturalnego procesu edukacyjnego niezbędnego w XXI wieku.Wspiera szkoły w profesjonalnym podejściu zarządzania lekcją i placówkami w oparciu o narzędzia w chmurze oraz w wsparciu uczniów z Ukrainy oraz z SPE.

  • Agnieszka Pasierbińska-Bijak

Nauczycielka matematyki i fizyki w Zespole Szkół Społecznych im. Jana Pawła II w Rokitnie. Prezeska Stowarzyszenia Razem dla Szkoły, Absolwentka Szkoły Liderów PAFW, Ambasadorka i trenerka Metody Pytań i Doświadczeń Uniwersytetu Dzieci, trenerka Kreatywnego Umysłu.

Pasjonatka nowych technologii, nieustannie poszukująca ciekawych metod pracy i pomysłów na kreatywne zajęcia angażujące uczniów. Podczas zajęć wykorzystuje elementy TiK, programowania, gamifikacji i krytycznego myślenia. Entuzjastka edukacji przyjaznej dziecku, opartej na relacjach i empatii. Marzy o nowoczesnej szkole dostosowanej do zmieniającego się świata. Pasjonatka podróży, jazdy na rowerze i morsowania.

  • Marzena Kędra

Dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Przedszkola Cogito w Poznaniu. Otrzymała tytuły Profesor Oświaty, Dyrektor Roku 2010 i Nauczyciela Roku 2012, jest też ambasadorem innowacyjnych idei i praktyk pedagogicznych oraz została wyróżniona w konkursie Nagroda Korczaka 2024.

Jest autorką licznych książek i przewodników metodycznych dla nauczycieli i dyrektorów szkół z zakresu pedagogiki. Opracowała i zrealizowała wiele projektów oraz innowacji pedagogicznych, w tym programów nauczania nagrodzonych w ogólnopolskich konkursach. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i dyrektorów. Z pedagogiki C. Freineta czerpie radość i siły do budowania lepszej szkoły. Przez wiele lat była też przewodniczącą Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta.

  • Agnieszka Halicka

Bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. Publikuje na blogach i w czasopismach oraz prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube oraz stronę na Facebooku EduTriki – Agnieszka Halicka.

Bardzo aktywnie działa na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz transformacji cyfrowej bibliotek szkolnych. Jest członkinią Rady do spraw Informatyzacji Edukacji przy MEN, inicjatorką oddolnego ruchu Laboratoria Przyszłości w praktyce. Swoim doświadczeniem dzieli się także jako administratorka grup na Facebooku tj. Canva - polska społeczność edukatorów, Genially – oficjalna polska grupa, Wakelet Polska, Laboratoria Przyszłości w praktyce oraz EduTriki nauczycieli – TIK jakiego nie znasz. Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz jest ambasadorką marek: Canva, Wakelet, Genially, Korbo, EduKleks, Zosia - mała nauczycielka oraz EkoEksperymentarium. Należy do grona Microsoft Innovative Educator Expert. Posiada też tytuł Microsoft Innovative Educator Fellow. Jest członkiem zarządu Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym.

Znalazła się na liście 100 osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce w 2020, 2021 i 2022 roku oraz była nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2021.

  • Izabela Wyppich

Nauczycielka plastyki, historii sztuki oraz historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Rudzie Śląskiej. Tutorka, edukatorka, entuzjastka technologii oraz nowoczesnych metod nauczania w edukacji. Koordynatorka i propagatorka projektów edukacyjnych wymiany międzynarodowej Erasmus, historii regionalnej, debat oksfordzkich, myślenia krytycznego, interdyscyplinarnych działań artystycznych i filmowych, edukacji globalnej oraz medialnej. Autorka licznych scenariuszy edukacyjnych, innowacji pedagogicznych oraz programów nauczania między inny we współpracy z ORE, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, Lekcją Enter, Spółdzielnią Otwartej Edukacji „SpołEd”. Jest też przewodniczącą rady programowej Dyskusyjnego Klubu Filmowego „KaFe In-ni” w Rudzie Śląskiej, członkinią grupy SuperBelfrzy RP oraz społeczności Microsoft Innovative Educator Expert, ambasadorką aplikacji edukacyjnych Wakelet oraz Bookcreator, koordynatorką Śląskiej Sieci Szkół Debatujących i ekspertką Zespołu Edukatorów Filmowych.

  • Wiesława Mitulska

Ambasadorka ruchu Wiosna Edukacji i ekspertka Fundacji Plan Daltoński. Należy do społeczności Superbelfrów RP.

Jest wieloletnią nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, terapeutką pedagogiczną, edukatorką, mentorką i trenerką oraz autorką materiałów edukacyjnych i webinarów. W ramach autorskiego programu “Ruch, zabawa, nauka” pracowała z dziećmi bez ocen, podręczników i ćwiczeń. Pasjonuje ją praca metodą projektu oraz wprowadzanie dzieci w świat myślenia wizualnego i innych strategii skutecznego uczenia się. Jest autorką bloga o tematyce edukacyjnej – Mamy w planie kodowanie oraz strony dla rodziców i nauczycieli – Pomysłowa szkoła domowa. Współpracowała z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceny kształtującej i OK zeszytu.

  • Aneta Antosiak

Polonistka i politolożka. Uczy głównie języka polskiego i angielskiego. Zajmuje się również teatrem amatorskim, tworzy scenariusze i reżyseruje spektakle oraz widowiska. Szczególnie bliska jest jej opowieść o historii ludzi i miejsc. Prowadzi dwie strony na Facebooku Prowadzenie szkolnej grupy teatralnej oraz Apopolsku.pl Matura z języka polskiego. Nieustannie wierzy, że poznawanie literatury ma sens przede wszystkim wtedy, jeżeli pozwala zrozumieć człowieka i świat, a nauka języka – jeżeli jest środkiem do tego.

  • dr Tomasz Szwed

Wykładowca matematyki i statystyki w Akademii Nauk Stosowanych w Raciborzu, nauczyciel matematyki w II LO im. Adama Mickiewicza w Raciborzu, członek Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, autor licznych materiałów edukacyjnych z matematyki około maturalnej dla uczniów i nauczycieli, popularyzator dobrego i życzliwego nauczania tego przedmiotu.

  • Eliza Szeliga-Kraus

Charyzmatyczna nauczycielka i animatorka, autorka blisko 200 oryginalnych zabaw i piosenek dla dzieci, które na co dzień wykorzystują setki nauczycieli zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od 2013 roku, jako pani Eliza z DobEdu, prowadzi szkolenia online i stacjonarne, dzieląc się swoimi pomysłami oraz pasją do pracy z najmłodszymi. Jej motto rozwijająca zabawa to podstawa doskonale oddaje filozofię jej działań – tworzy zabawy z „drugim dnem”, które nie tylko bawią, ale również wspierają wszechstronny rozwój dzieci poprzez radosne i angażujące aktywności.

Łącząc energię animatora z kreatywnością i nauczycielską skutecznością, Eliza wyznacza własną drogę, na której z entuzjazmem poznaje nowych ludzi i miejsca. Głęboko wierzy, że nauczyciele pracujący z najmłodszymi kształtują fundamenty przyszłego społeczeństwa, dlatego dostarcza im praktyczne i inspirujące narzędzia do codziennej pracy. Prowadzi placówkę doskonalenia nauczycieli CE DobEdu oraz Klubik DobEdu dla najmłodszych, a także aktywnie współpracuje z Wydawnictwem Bliżej Przedszkola. Jej energetyczne pomysły są prawdziwym wiatrem w żaglach nauczycieli, a na dziecięcych twarzach zawsze wywołują uśmiech.

  • Adam Pioch

Specjalista, który przekształca zwykłych ludzi w mistrzów storytellingu biznesowego i nie tylko. Specjalizuje się od ponad 18 lat w storytellingu. Tworzy opowieści i uczy, jak to robić. Adam wspomnianą technikę perswazji wykorzystuje w przemowach, marketingu i edukacji, szkoląc klientów z tworzenia angażujących opowieści. Jest współautorem książki Biblia e-Biznesu 2 oraz Biblii e-Biznesu 3 (wydawnictwa Helion).

Autor opowieści zamieszczonej w trzynastym rozdziale podręcznika do storytellingu pt. Narratologia (wydawnictwo PWN). Czterokrotnie wybrany najlepszym wykładowcą na kierunku Executive MBA WSB Merito Wrocław. Posiada certyfikat DTM (Distinguished Toastmaster), czyli najwyższy możliwy do osiągnięcia poziom umiejętności z zakresu wystąpień publicznych i liderstwa organizacji Toastmasters International. Szkoleniowiec od 2006 r. Autor szkolenia pn. Storytelling Power - business & life.

  • Agnieszka Kraińska

Politolożka, edukatorka obywatelska, międzykulturowa i architektoniczna, dziennikarka, wykładowczyni. Absolwentka międzynarodowych seminariów dla edukatorów: Yad Vashem w Jerozolimie, Memorial de la Shoah w Paryżu oraz Summer Institute for Teachers na Columbia University w Nowym Jorku.

Zaangażowana społecznie, pełni funkcję redaktor naczelnej miejskiego, społecznego radia internetowego - Radio Żory. Ponadto od lat działa na rzecz dialogu międzykulturowego, organizując jako liderka dialogu Dni Kultury Żydowskiej w Żorach. Autorka programów edukacyjnych dla uczniów liceum ogólnokształcącego z edukacji prawnej, edukacji prawnej w społeczeństwie obywatelskim, edukacji społeczno-medialnej i edukacji dziennikarskiej.

Wyróżniona nagrodą im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” oraz nominowana do nagrody Nauczyciela Roku 2022 - Głosu Nauczycielskiego. Autorka podcastu WOS na głowie, dostępnego na platformach Spotify i YouTube oraz profilu WOS na głowie w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie.

  • Łukasz Szeliga

Tutor, edukator i trener. Nauczyciel z doświadczeniem, które nabył pracując z przedstawicielami, reprezentującymi 65 państw. Ukończył filologię polską i nauczanie języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz marketing internetowy na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Studiował również socjologię w ramach MISH na UJ. Jest certyfikowanym nauczycielem Business Management (IB DP) oraz egzaminatorem podczas państwowych egzaminów poświadczających znajomość języka polskiego jako obcego na poziomie B1 oraz C1. Interdyscyplinarne wykształcenie przekłada na praktykę, rozwijając kompetencje kluczowe u dzieci i młodzieży z różnych stron świata. Jako trener, mentor i facylitator wspiera nauczycieli i dyrektorów w zakresie wdrażania w szkole podejścia spersonalizowanego - przede wszystkim tutoringu, pracy z uczniami z doświadczeniem migracji, stosowania metod nastawionych na rozwój samoświadomości uczących się oraz budowy zespołów opartych o współpracę, komunikację i odpowiedzialność. Twórca, współtwórca i członek inicjatyw społecznych działających na rzecz zmian w edukacji. Autor e-kursów, programów i cyfrowych innowacji dla nauczycieli i edukatorów, a także kursów przygotowujących młodzież do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Od 2020 roku prowadzi w Krakowie przestrzeń rozwojowo-edukacyjną w duchu podejścia spersonalizowanego, gdzie dzieci i młodzież mogą czerpać radość z uczenia się, rozwijając kompetencje 4K oraz budować zdrowe poczucie własnej wartości, a dorośli rozwijać się w zakresie świadomego budowania wizerunku i komunikacji.

Łukasz Szeliga wierzy, że edukacja jest fundamentem społeczeństwa rozwoju, a komunikacja pełni w nim kluczową rolę.

  • Agata Markowicz-Narękiewicz

Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego (Wydział Matematyczno-Fizyczny), podyplomowych studiów z zakresu matematyki i informatyki, neurokognitywistyki w patologii i zdrowiu, zarządzania oświatą, personelem w firmie, zasobami ludzkimi oraz wizerunkiem i promocją przedsiębiorstwa, a także kursów kwalifikacyjnych z oligofrenopedagogiki oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.

Od wielu lat pełni funkcję eksperta w komisjach egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy w zakresie: fizyki, matematyki, informatyki, oligofrenopedagogiki i zarządzania oświatą. Jest także egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z matematyki. Posiada doświadczenie jako nauczyciel matematyki i fizyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Od ponad piętnastu lat współpracuje z uczelniami i szkołami wyższymi oraz ośrodkami doskonalenia zawodowego nauczycieli prowadząc zajęcia dla studentów i nauczycieli i dyrektorów. Specjalizuje się w prowadzeniu zajęć, m.in. z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania oraz zarządzania oświatą. Jest autorem i współautorem wielu publikacji oświatowych oraz medycznych.

Twórczo wykorzystuje różnorodne formy przekazu wiedzy i ćwiczenia umiejętności, tak aby prowadzone przez nią zajęcia były ciekawą podróżą w głąb realizowanej tematyki. Od kilku lat prowadzi fanpage na fb pt. "Matematyka u Sienkiewicza", gdzie opisuje metody, formy i techniki pracy, jakie wykorzystuje podczas prowadzonych w szkole zajęć matematyki.

  • Agnieszka Puta

Polonistka po filozofii, nauczycielka z osiemnastoletnim stażem. Od września 2022 r. pracuje w Społecznej Szkole Towarzystwa Oświatowego "Edukacja" w Łodzi. Certyfikowana trenerka myślenia krytycznego 4. stopnia w Instytucie Myślenia Krytycznego, ambasadorka Wiosny Edukacji, autorka programów nauczania języka polskiego i etyki, animatorka metody "Ortograffiti".

Kieruje się maksymą "Kto pyta, nie błądzi", dlatego na jej lekcjach pytania zadaje nie tylko nauczyciel, lecz przede wszystkim uczniowie. Później wspólnie poszukują rozwiązań podczas debat, dociekań filozoficznych, czy dyskusji. Stawia na relacje, komunikacje, twórcze i krytyczne myślenie. Promuje czytelnictwo i kulturę słowa, realizując szkolne projekty we współpracy z łódzkimi instytucjami kultury, a także prowadząc warsztaty czy szkolenia dla uczniów i nauczycieli. Swoimi pomysłami dzieli się na fanpagu "DysPutka - od rozmowy do działania".

Monika Bem

Monika Bem to kobieta o wielu twarzach i niespożytej energii do działania. Od wielu lat stanowi nie tylko podporę Szkół MIKRON w Łodzi (w których jest wicedyrektorem od spraw programowych), ale przede wszystkim inspirację do rozwoju i działania dla tych, którzy się wokół niej skupiają. W ramach nowatorskiego myślenia o szkole (w ramach szeroko rozumianej edukacji) chętnie współtworzy projekty, mające na celu wprowadzenie zmian, które w sposób znaczący ułatwią młodym ludziom zdobywanie wiedzy. To z jej inicjatywy zmieniono szkolny system oceniania, rezygnując z tradycyjnych cyfr na rzecz oceniania wspierającego proces uczenia opartego o informację zwrotną. Do tego należy dodać, że jest nauczycielką matematyki, dyplomowaną neurodydaktyczką oraz certyfikowaną tutorką. Od 2021 roku działa również jako prezeska Fundacji Mozaiki Edukacyjna. Współprganizatorka szeregu spotkań i konferencji dla nauczycieli, m.in. "W kręgu wsparcia" czy "Relacje w edukacji", "Relacje w innowacje".

Joanna Krzemińska

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od wielu lat związana ze Szkołami MIKRON w Łodzi. Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej. Pomysłodawczyni i koordynatorka Konkursu Filmowego "Lektury w kadrze" oraz Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego "Baśnie, naturalnie!". Inicjatorka projektów, realizowanych za pośrednictwem platformy eTwinning: "Stworzeni z wyobraźni”, "Usłysz legendę", "Tęczowa gramatyka" oraz innych projektów rozwijających umiejętności językowe uczniów. Koordynatorka szkoły ćwiczeń, opiekunka praktyk studenckich, chętnie dzieląca się swoimi pomysłami nie tylko podczas zajęć otwartych, ale również praktyk ciągłych. Członkini grupy zrzeszającej kreatywnych nauczycieli "Superbelfrzy", przez lata ambasadorka programu eTwinning, współzałożycielka i prezeska Fundacji Mozaika Edukacyjna. Autorka bloga "Zakręcony belfer" wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym. Od kilku lat współpracuje z siecią nauczycielek języka polskiego, czego efektem są ebooki z pomysłami na ciekawe lekcje.

Anna Czop

Wykładowczyni systemu "Edukacja przez ruch", wicedyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Wodzisławiu Śląskim. W 2002 roku rozpoczęła współpracę z Pracownią Pedagogiczną im. Ryszarda Więckowskiego. Prowadzi zajęcia dla uczniów i nauczycieli propagując sztukę origami jako narzędzie rozwoju dzieci w kl. I- III i w przedszkolu. Jest pierwsza nauczycielką, wprowadzającą techniki systemu Edukacja przez ruch (EPR) do szkół na terenie Wodzisławia Śląskiego i okolic.

Nieustannie szkoli nauczycieli, inspirując ich do wychodzenia poza schematy podręcznikowe i wdrażania elementów systemu EPR do codziennej praktyki edukacyjnej. Jej misją jest tworzenie przestrzeni dla szeroko pojętej aktywności twórczej i ruchowej dzieci, dzięki czemu proces nauki staje się bardziej efektywny i angażujący.

Agnieszka Stachura

Nauczyciel bibliotekarz i edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Wodzisławiu Śląskim, a także animatorka systemu "Edukacja przez ruch" autorstwa Doroty Dziamskiej. Jej zaangażowanie w rozwój innowacyjnych metod nauczania łączy się z miłością do książek i górskich wędrówek.

Natalia Kominek

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Wodzisławiu Śląskim, a także animatorka systemu „Edukacja przez ruch”. Z oddaniem łączy naukę z radością płynącą z ruchu, muzyki i sztuki, rozwijając kreatywność u dzieci poprzez twórcze zajęcia.

Prelegenci pierwszej edycji WNET [otwiera się w nowym oknie].