Nabór wniosków dla placówek POZ do projektu

Projekt „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (e-Gabinet+)” został uruchomiony w celu wsparcia cyfryzacji świadczeniodawców udzielających świadczeń gwarantowanych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna. Pandemia COVID-19 pokazała jak ważne jest szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, dlatego sprawne funkcjonowanie POZ jest kwestią o podstawowym znaczeniu dla sektora ochrony zdrowia. Poprawa stanu infrastruktury teleinformatycznej placówek POZ, z jednej strony usprawni procesy związane z udzielaniem świadczeń w placówkach POZ, a z drugiej wprowadzi szereg ułatwień dla pacjentów.

Celem projektu jest wsparcie cyfryzacji podmiotów medycznych z obszaru POZ. Placówki
zakwalifikowane do udziału w projekcie otrzymają sprzęt komputerowy, urządzenia
wielofunkcyjne oraz dostęp do aplikacji e-Gabinet+, co ułatwi im integrację z systemem
e-zdrowia. Wnioski można już składać na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych POPI [otwiera się w nowym oknie]. Termin składania wniosków mija 31 października 2022 r.

Podstawowe korzyści dla personelu placówki POZ to usprawnienie szeroko rozumianej obsługi pacjenta poprzez informatyzację czynności związanych z rejestrowaniem danych o udzielonych świadczeniach oraz szybszy dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta wytworzonej w innym podmiocie leczniczym.

Podstawowe korzyści dla pacjenta będące efektem realizacji projektu to przede wszystkim:

  • lepszy dostęp do świadczeń udzielanych przez placówki POZ
  • poprawa jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez placówki POZ,
  • zwiększenie dostępu do dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat),
  • zapewnienie wysokiego poziomu skuteczności diagnostyki i leczenia (trafne i szybkie diagnozy);
  • zmniejszenie do minimum czasu, który upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia,
  • poprawa warunków korzystania z usług medycznych placówek POZ oraz innych podmiotów ochrony zdrowia, które korzystają z dokumentacji wytworzonej w placówkach POZ.

Kto może złożyć wniosek o udział w projekcie?

Wnioskodawcami w projekcie mogą być podmioty, które posiadają zawartą umowę z NFZ na udzielane świadczeń w rodzaju POZ, co najmniej w zakresie „lekarz POZ”.

Kto jest odbiorcą projektu?

Wsparcie w ramach projektu w postaci dostępu do aplikacji e-Gabinet+ oraz wyposażenia w sprzęt teleinformatyczny (komputerowy) otrzyma co najmniej 1 400 placówek POZ wyłonionych w drodze otwartego naboru prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia.

Odbiorcami produktów projektu, tj. użytkownikami rozbudowanej w ramach projektu aplikacji e-Gabinet+ (oraz e-usług) są:

  • personel medyczny placówek POZ, uczestniczących w projekcie, odpowiedzialny za udzielanie i rozliczanie świadczeń zdrowotnych,
  • pacjenci korzystający z udostępnionych informacji o zdarzeniach medycznych oraz Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM),
  • lekarze w innych placówkach świadczących usługi medyczne na rzecz pacjentów w zakresie udostępniania EDM oraz informacji o zdarzeniach medycznych dotyczących pacjentów z placówek objętych wsparciem.

Jaki jest okres realizacji projektu?

Okres realizacji projektu: od 1 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.

Więcej informacji nt. projektu znajduje się na rządowej stronie [otwiera się w nowym oknie].

źródło: zdrowie.gov.pl