Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należeć będzie m.in.:
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego,
- współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
- doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania,
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
- konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
- posiadać wykształcenie: średnie,
- pożądana praktyka w Straży Miejskiej,
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać ukończone 21 lat,
- być sprawnym pod względem fizycznym i psychicznym,
- posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- cieszyć się nienaganną opinią,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadać znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
- posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- posiadać znajomość ustawy o strażach gminnych,
- posiadać znajomość ustawy kodeks wykroczeń,
- posiadać znajomość ustawy prawo o ruchu drogowym,
- posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
- posiadać znajomość topografii miasta Wodzisławia Śląskiego,
- posiadać prawo jazdy kat. B,
- pożądane: znajomość obsługi komputera, posiadać ukończony kurs sztuk walki, ukończone szkolenie podstawowe dla strażników miejskich (gminnych) z wynikiem pozytywnym.
Oferty kandydatów muszą zawierać:
1. podanie o pracę,
2. kwestionariusz personalny kandydata,
3. dyplom, świadectwo (kserokopia) ukończenia szkoły średniej,
4. dyplomy i świadectwa (kserokopie) ukończenia innych form podnoszenia kwalifikacji (egzaminy zawodowe, kursy),
5. kserokopia książeczki wojskowej, potwierdzająca uregulowany stosunek do służby wojskowej,
6. kserokopia prawa jazdy,
7. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
8. oświadczenie o ukończeniu 21 lat,
9. oświadczenie o nienagannej opinii,
10. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
11. oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do 22 lutego 2022 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego (ul. Bogumińska 4b). Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na 3 stanowiska aplikantów w Wydziale Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego”.
Pełen zakres obowiązków pracownika, wymagania itp. można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego [otwiera się w nowym oknie].