UWAGA: Bieżące informacje i zalecenia nt. koronawirusa

Nabór na dwa stanowiska w Straży Miejskiej

Straż Miejska w Wodzisławiu Śląskim poszukuje pracowników na stanowiska dwóch aplikantów. Na dokumenty aplikacyjne Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miasta czeka do 21 czerwca br.

Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należeć będzie m.in.:

  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
  • czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego,
  • współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
  • doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania,
  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i  współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
  • konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.


Kandydat winien spełniać następujące wymagania:

  • posiadać wykształcenie: średnie,
  • pożądana praktyka w Straży Miejskiej,
  • posiadać obywatelstwo polskie,
  • posiadać ukończone 21 lat,
  • być sprawnym pod względem fizycznym i psychicznym,
  • posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej,
  • cieszyć się nienaganną opinią,
  • posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • posiadać znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
  • posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
  • posiadać znajomość ustawy o strażach gminnych,
  • posiadać znajomość ustawy kodeks wykroczeń,
  • posiadać znajomość ustawy prawo o ruchu drogowym,
  • posiadać znajomość ustawy kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
  • posiadać znajomość topografii miasta Wodzisławia Śląskiego,
  • posiadać prawo jazdy kat. B,
  • pożądane: znajomość obsługi komputera, posiadać ukończony kurs sztuk walki, ukończone szkolenie podstawowe dla strażników miejskich (gminnych) z wynikiem pozytywnym.

Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni złożyć w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do 21 czerwca 2021 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na 2 stanowiska aplikantów w Wydziale Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego.”.

Pełen zakres obowiązków pracownika, wymagania itp. można znaleźć Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego [otwiera się w nowym oknie].