Kogo szuka Straż Miejska? Osób, które mogą pochwalić się wykształceniem średnim, sprawnością fizyczną i psychiczną, nienaganną opinią czy pełną zdolnością do czynności prawnych. Przyszli pracownicy tego wydziału UM powinni wykazać się także znajomością zagadnień zawartych w ustawie o samorządzie gminnym, ustawie o strażach gminnych, ustawie prawo o ruchu drogowym itd. Mile widziana jest znajomość topografii naszego miasta.
Do obowiązków nowych aplikantów należeć będą m.in.:
-
ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
-
czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego,
-
współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
-
doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania,
-
informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
-
konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do 5 lipca 2016 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4b. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na stanowisko aplikanta w Wydziale Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śl.”.
Oferty można składać osobiście lub drogą pocztową – decyduje data wpływu do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.
Więcej informacji znaleźć można na: http://bip.gmwodzislawsl.finn.pl/bipkod/015.