Logo Miasto Wodzisław Śląski

Karta Rodzina 3+

Podstawa prawna

 

  • Uchwała nr XLVI/465/18 Rady Miejskiej Wodzisławia Śląskiego z dnia 28 września 2018 r. w sprawie wprowadzenia na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego programu „Rodzina 3+".

 

Co powinienem wiedzieć?

 

Program dla rodzin wielodzietnych „Rodzina 3+” skierowany jest do rodzin wielodzietnych i zastępczych zamieszkałych na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego, którym przysługuje prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przyznanej na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny. Karta upoważnia do korzystania ze zniżek na obiektach miejskich oraz w firmach prowadzonych przez osoby prywatne.

 

Kto może załatwić sprawę?

 

Karta Rodzina 3+ wydawana jest na wniosek rodzica/opiekuna prawnego.

 

Ile trwa załatwienie sprawy w Urzędzie?

 

Karta zostanie wydana po weryfikacji złożonego wniosku nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku.

 

Sprawdź, czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o przyznanie karty Rodzina 3+,
  • w przypadku pełnoletnich członków rodziny z wyjątkiem wnioskodawcy- zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
  • w przypadku dzieci powyżej 18. roku życia - zaświadczenie o kontynuowaniu nauki,
  • w przypadku rodzin zastępczych - kserokopia postanowienia sądowego dotyczącego ustanowienia rodziny zastępczej (oryginał do wglądu),
  • oraz dotychczas wydane karty (w przypadku wniosku o przedłużenie ważności karty Rodzina 3+).

 

Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?

 

Karta przyznawana jest bezpłatnie.

 

W jaki sposób można złożyć wniosek?

 

Osobiście lub wysyłając wniosek na adres Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.

 

Jak krok po kroku załatwić sprawę?

 

 

  • Krok 1: Pobranie i wypełnienie "Wniosku o wydanie/przedłużenie ważności karty Rodzina 3+ (do pobrania na dole strony oraz w Biurze Aktywności Społecznej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego).
  • Krok 2: Wypełniony wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub Biurze Aktywności Społecznej, w godzinach pracy Urzędu.
  • Krok 3: Odbiór karty Rodzina 3+ w Biurze Aktywności Społecznej (budynek 4, pokój nr 205).

 

Jak mogę uzyskać odpowiedź na dodatkowe pytania?

 

Więcej informacji można uzyskać w Biurze Aktywności Społecznej, nr tel. 32 45 90 530 (budynek 4, pokój nr 205).