Dwuosobowe drużyny zmagały się z różnorodnymi zadaniami wymagającymi od nich nie tylko znajomości języka angielskiego, ale również kreatywności i spontaniczności. Uczniowie prezentowali wcześniej przygotowaną scenkę; reklamowali dowolny produkt, przeprowadzali dialogi, opisywali wylosowane zdjęcia oraz przeprowadzali spontaniczny dialog z nauczycielem – native speakerem.
Największy „fun”,mówiąc językiem uczniów, był przy reklamowaniu przedmiotów, np. różowych skarpet – niezbędnika każdej uczennicy, genialnych okularów wykonujących za nas zadania czy „antystresowego” słoika ryżu. Dialogi z native speakerami również przyniosły niespodzianki, rewelacyjnie pokazały uczniowski luz, swobodę wypowiedzi oraz zasób słownictwa (niejednokrotnie zaczerpnięty z amerykańskich filmów).
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, a laureaci trzech pierwszych miejsc na każdym poziomie – nagrody rzeczowe sponsorowane przez wydawnictwa PEARSON Longman oraz Oxford University Press (książki i słowniki) i Szkołę Języków Obcych PASCAL CONNECT (roczny, półroczny i 3 miesięczny kurs języka angielskiego z native speakerami w siedzibach szkoły w Wodzisławiu, Rybniku lub Żorach).
Z przyjemnością przedstawiamy listę nagrodzonych:
Kategoria klasy I:
I miejsce: Dominika Ryszka oraz Kacper Pluta – Gimnazjum nr 1 w Wodzisławiu Śląskim
II miejsce: Beata Szuleka oraz Emilia Kołodziej –Gimnazjum nr 2 w Wodzisławiu Śląskim
III miejsce: Nadia Nowicka oraz Filip Fedoniuk – Gimnazjum nr 3 w Wodzisławiu Śląskim
Kategoria klasy II:
I miejsce: Filip Świderek oraz Szymon Wiśniewski – Gimnazjum nr 3 w Wodzisławiu Śląskim
II miejsce: Anna Ciach oraz Julia Szepietowska – Gimnazjum nr 1 w Radlinie
III miejsce: Alicja Smolong oraz Kamil Lenczyk– Gimnazjum nr 1 w Wodzisławiu Śląskim
Kategoria klasy III:
I miejsce: Marta Grudecka oraz Kacper Drzyzga– Gimnazjum nr 1 w Wodzisławiu Śląskim
II miejsce: Aleksandra Świerczek oraz Aleksander Krentosz – Gimnazjumnr 2 w Wodzisławiu Śląskim
III miejsce: Mateusz Franiczek oraz Jakub Dziubiński – Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach