Celem kampanii jest zainteresowanie mieszkańców Wodzisławia Śląskiego problematyką gospodarki odpadami: w szczególności prawidłową segregacją odpadów, ograniczaniem ich masy oraz recyklingiem.
Przypominamy, że od 1 stycznia 2021 roku selektywna zbiórka odpadów jest obowiązkiem wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie Wodzisławia Śląskiego. Oznacza to, że wszyscy jesteśmy zobowiązani ustawą do segregowania wytwarzanych przez siebie odpadów komunalnych.
Głównymi hasłami kampanii stały się trzy popularne słowa: bambik, boomer i bejba. Dwa pierwsze oznaczają kolejno osoby stawiające pierwsze kroki w jakiejś dziedzinie oraz ludzi o nienowoczesnych poglądach i nierozumiejących współczesnego świata. Ostatnie z nich weszło już na stałe do zbioru wyrażeń związanych z popkulturą i w połowie roku znajduje się w czołówce kandydatów do tegorocznego słowa roku. Te celowo użyte wyrazy mają wzbudzać emocje oraz stać się bodźcem do zmian.
Bohaterami kampanii są aktorzy z wodzisławskiego Teatru Szydełko, działającego w Wodzisławskim Centrum Kultury. Tymek, Janek, Mati, Nikola, Kamil i Tosia stali się twarzami tej kampanii i mają zwracać uwagę odbiorców na obowiązek segregowania odpadów. Celem udziału młodych wodzisławian jest podkreślenie, jak istotny wpływ wspomniane działania mają na przyszłość naszych dzieci. Trzy warianty billboardów oraz plakatów utrzymane są w kolorystyce odpowiadającej trzem kolorom worków do segregowania odpadów: zielonym (szkło), żółtym (metale i tworzywa sztuczne) i niebieskim (papier).
- Od kilku miesięcy wraz z moimi współpracownikami pracowaliśmy nad tą kampanią ekologiczną. Myślę, że jest ona nam naprawdę potrzebna. Cieszę się, że udało nam się zaangażować dzieciaki z Amatorskiego Ruchu Artystycznego WCK i to one stały się bohaterami popularyzowania wśród wodzisławian dobrych praktyk. W końcu to dla nich, młodego pokolenia powinniśmy walczyć o lepszą przyszłość - mówi prezydent Mieczysław Kieca.
W środę, 7 czerwca 2023 roku w Rodzinnym Parku Rozrywki „Trzy Wzgórza” odbył się event ekologiczny skierowany do dzieci i młodzieży z wodzisławskich placówek oświatowych. Relacja z wydarzenia [otwiera się w nowym oknie].
W miejskiej przestrzeni pojawiły się billboardy oraz plakaty informujące o kampanii. Jednocześnie kampania prowadzona jest w miejskich mediach społecznościowych oraz na oficjalnej stronie miasta.