Do 4 października organizacje pozarządowe, instytucje, osoby prywatne mogą zgłaszać swoich kandydatów - wolontariuszy w 4. edycji Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia". Ta honorowa nagroda przyznawana jest wolontariuszom, społecznikom, osobom, które dzielą się swoimi kompetencjami, czasem, wiedzą i doświadczeniem zawodowym, wspierając w ten sposób pracę i projekty organizacji pozarządowych oraz cenne inicjatywy społeczne.
Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego rozpoczął nabór wniosków w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018–2030 PROO – Priorytet 5 Wsparcie doraźne. Edycja 2020.
Krótkie formy wideo to przyszłość mediów społecznościowych. Lepiej zawczasu się z nimi zaprzyjaźnić! Aby dowiedzieć się, jak to działa i jak może pomóc Twojej organizacji w komunikacji, obejrzyj nagranie z webinarium ngo.pl – "Instagram Stories – rób to dobrze!". Zapraszamy!
Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych i Fundacja FaniMani zapraszają do udziału w bezpłatnym szkoleniu, którego tematem będzie praktyczne zastosowanie Excela w organizacjach non profit.
Okres pandemii przyniósł pewne zmiany z zakresie przepisów prawa pracy, których znajomość może okazać się przydatna dla organizacji pozarządowych będących pracodawcami. Z punktu widzenia pracodawcy szczególnie istotne znaczenie mogą mieć dwa zagadnienia i regulacje prawne z nimi związane tj. praca zdalna oraz niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
Prawo autorskie to obszar regulacji, który ma bardzo duże znaczenie w działaniach NGO-sów. Niemal każda organizacja produkuje materiały promocyjne, wiele wydaje publikacje drukowane lub publikuje w internecie. Prawo autorskie potrafi jednak pojawić się również w aktywności, która z pozoru ma z nim niewiele wspólnego.
Organizacja pozarządowa ma obowiązek sporządzenia sprawozdania finansowego za miniony rok obrotowy. Obowiązek ten realizuje w odpowiednim terminie i formie. W 2020 r. sprawozdania sporządza się i podpisuje ELEKTRONICZNIE. Opisujemy krok po kroku, jak można to zrobić.
Organizacje pożytku publicznego zbierają środki z jednego procenta, wydają te środki i zabiegają o nie. Niektórzy kampanie promocyjne prowadzą przez niemal cały rok. Jednak większość OPP koncentruje się na sezonie rozliczeniowym – czyli na początku roku. A żeby dobrze się do niego przygotować, trzeba zacząć działać już teraz. Przypominamy więc, jak prowadzić jednoprocentową promocję zgodnie z prawem.